Alla inlägg den 24 februari 2007

Av Åsa - 24 februari 2007 20:16

Har gjort mitt bästa för att försöka fixa till mina gråa mobilvantar som jag stickade förra helgen....Om jag har tur så finns det någon som gillar nyckelpigor som lägger bud på dem....-----------------------------------------------------------Ett författartips.....Läs Sidney Sheldon ( deckare ) - en kanonbra författare, speciellt hans äldre böcker.-----------------------------------------------------------Och så lite annat.... har nyss ätit pizza, vegetarisk ( jag har varit vegetarian sen 1975 ) och hemgjord - mums !! Min sambo är en suverän kock.Jag har inga större talanger när det gäller matlagning tyvärr och är faktiskt ganska så ointresserad.Baka mjukkakor ( matbröd alltså ) och kladdkakor däremot är jag ganska bra på.Recept på en enkel och snabb kladdkaka :4 portioner1 ägg, 1 dl socker ( röres )50 g margarin, 50 g blockchoklad ( smältes och rörs ner i smeten)1 dl vetemjöl rörs ner sist.pajform ca 20 - 25 cm i diametersmörjes ( men bröas inte )6-8 min i 250 graderjag brukar ha den i nedre delen av ugnen ( kakan ska vara LITE kladdig när man provar med stickan )grädde ovanpå när den har svalnat och dekorera med strössel eller dajmkulor eller riven choklad eller....

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27 28
<<<
Februari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards