Alla inlägg under mars 2007

Av Åsa - 30 mars 2007 20:06

Rackans också..... nu har jag hamnat i en liten utbrändhetssvacka igen....Jag stickar visserligen, men livet är lite tuffare just nu, behöver nog vila upp mej några dagar.Det har varit för mycket fläng hit o dit, och då får jag betala priset för det, sånt är ju livet för mej.Jag kommer tillbaka, var så säkra, mitt stickande håller mej ändå flytande.Tröjan blev förstås lidande, men jag har bara ärmarna kvar snart.Bilder kommer också inom kort, det är bara det att t.o.m nåt så enkelt och roligt som att fota känns jobbigt just nu.Kram till er alla mina stickvänner !!

Av Åsa - 23 mars 2007 19:56

Tröjan följer planen.... bakstycket är klart och 5 nystan har jag stickat upp....Bild kommer snart....Semesterveckan sa bara schwisss.....Har solat 2 dagar, men bara ett tag, nån dryg timme. För kallt att handarbeta ute, jag har löst korsord och sudoku i stället, men snart så.....

Av Åsa - 19 mars 2007 22:56

Jag har börjat på en tröja i underbara Lowisa, har stickat upp ett nystan nu i kväll.Det är det beigemelerade från bilden tidigare idag, köpte 15 nystan så det ska nog räcka.Fast jag får säja att det är behändigt att sticka mindre saker och med strumpstickor, men skam den som ger sej....Har ju stickat så få större arbeten på senaste tiden, men nu ska det bli en fin vårtröja hoppas jag.Har tänkt att jag ska sticka upp ett nystan varje dag, då borde den vara klar till påsk.Håll tummarna !

Av Åsa - 19 mars 2007 15:52

Det här kom med posten idag.....jag är glad....fast jag vill ännu mer ha....tralala.....

Av Åsa - 19 mars 2007 10:13

Mina fötter har blivit riktigt fåfänga, de vill bli fotade hela tiden.......Detta mönster hittade jag på Garnstudios sida, i början innan man kom in i själva spetsmönstret så fick man verkligen hålla tungan rätt i mun, men efter ett par mönsteromgångar så blev det lättare.Egentligen borde jag ha gjort dem i enfärgat, det tror jag hade blivit snyggare och mönstret hade synats bättre.Lätt att vara efterklok......

Av Åsa - 17 mars 2007 23:41

Jag har semester nu en vecka och gissa vad jag hoppas på.... att jag får sticka nästan hela dagarna.Lite realistisk får jag väl vara trots allt men mycket stickning står på programmet !Är det soligt måste jag nog vara ute lite i alla fall och så kanske jag ska försöka var lite huslig emellanåt.Lila sockorna som jag började på för ett tag sen blev så här.... ska ju bli en present till en som fyller år om 2 veckor. ( skaftet i lila ull och foten i melerad ullblandning )De turkos-svarta ska jag nog behålla själv tror jag, de har jag stickat lite tidigare. ( samma här, skaftet i ull och foten i ullblandning )Sen har jag hunnit med mobilvantar i rosa med flätmönster och ett par till i rosa-vitt. ( båda i ren ull )Tror inte att det är läge för fler sådana auktioner på Tradera nu i vår, så de ska jag spara till hösten och lägga ut då i stället.

Av Åsa - 15 mars 2007 21:28

Har beställt mera garn från Kickis Hobbysida ! Vet att jag redan har alldeles för mycket, men vad gör man när det poppar upp nya idéer i huvet och garn till just det fattas....Går ju inte att låta bli.... jag kanske drunknar i mina fina garner en vacker dag.Har tänkt väga allt nån gång och jag har en känsla av att jag inte kommer att tro mina ögon....Men det är väl så att vara garngalen eller vad tror ni ?

Av Åsa - 12 mars 2007 10:46

Vad glad jag blir när jag läser era kommentarer !Skaftet till sockorna finns det mönster på, det är egentligen ett par sockor med mönster hela vägen ner till tån.Resten är egna påhitt eftersom, ibland blir det ju idétorka ett tag innan jag kommer på någon fortsättning.Vill ni ha skaftmönstret så maila till mej, min mailadress finns på presentationen.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards