Alla inlägg den 18 april 2007

Av Åsa - 18 april 2007 22:05

Här ska jag dela med mej.... tänkvärda ord som jag fick från bokklubben Livsenergi


10 sätt att leva ett lyckligt liv


1. Acceptera det som är


Den första orsaken till att vi är olyckliga är att vi vill att livet ska vara något det inte är.


2. Önska dig det du har


Den andra orsaken till att vi är olyckliga är att vi önskar sådant som vi inte har.


3. Var ärlig mot dig själv


Den tredje orsaken till att vi är olyckliga är att vi inte kommunicerar ärligt med oss själva.


4. Granska dina berättelser


Den fjärde orsaken till att vi är olyckliga är de skrämmande berättelser om livet och världen vi berättar för oss själva.


5. Ta hand om ditt


Den femte orsaken till att vi är olyckliga är att vi blandar oss i andra människors liv.


6. Följ din dröm och acceptera konsekvenserna


Den sjätte orsaken till att vi är olyckliga är att vi inte gör det vi vill för att vi tror att andra skulle ogilla det.


7. Gör det som är rätt och acceptera konsekvenserna


Den sjunde orsaken till att vi är olyckliga är att vi inte gör det som är rätt för att vi är rädda för konsekvenserna.


8. Förhåll dig till det du har framför ögonen och glöm resten


Den åttonde orsaken till att vi är olyckliga är att vi skuggboxas med illusioner i stället för att förhålla oss till den verklighet vi har framför ögonen.


9. Lär dig vad som är vad


Den nionde orsaken till att vi är olyckliga är att vi söker absolut tillfredsställelse i relativa upplevelser.


10. Lär dig att se bortom det obeständiga


Den tionde orsaken till att vi är olyckliga är att vi tror att vi blir till ingenting.  

Av Åsa - 18 april 2007 21:53

Dessa är klara och på gång....


Det är synd att jag och kameran inte kommer riktigt överens vissa gånger, de till vänster blev lite mörka tyvärr.....


De med randiga skaft ska jag ge till min mamma och de andra ska nog min syster få ( när hon har nött upp de förra jag gav henne ).


Jag har själv använt ett par Raggisockor i flera år och det finns inga hål i dem ännu. Ska tvätta dem och ge dem till Röda Korsets insamling nu i vår eftersom jag har blivit lite less på färgen ( gråa ).


Har varit ledig idag, men jag har inte stickat hela dagen..... sov jättedåligt i natt så jag har varit lite halvseg och jag tror att det blir en tidig kväll....


Nyss har jag virkat lite uddkanter mm på vantar och mobilvantar. Jag brukar vara lite trög när det gäller att få färdigt det där sista så att det blir klart.......



Skapa flashcards