Alla inlägg under maj 2007

Av Åsa - 26 maj 2007 19:29

Jag har en jättemysig kompis som bor i Norrköping.


Har fått dessa bilder av henne och vill dela med mej av dem till er, underbara eller hur ?

Av Åsa - 26 maj 2007 19:10

Här är de, mina senaste fynd !


Det nystan som är ganska mörkt är vinrött, syns tyvärr inte så bra.


Jag har suttit ute i solen med min sjalstickning i 2 timmar idag, jättemysigt !

Av Åsa - 25 maj 2007 22:44

Jag har sett en humla idag, den var i mina blåsippor.


Jag älskar humlor, de är så ulliga och gulliga !


Och återigen var mitt garnköparstopp bortblåst från huvudet.... garner såldes på torget idag och som vanligt kunde jag inte motstå frestelsen, tror att jag fotar dem i morgon.....


Har börjat på min första stickade sjal någonsin, det är jätteskoj !


Men nu är det snart natti !


Helg dessutom.... tralala... tralala.... sticka dagen lång kanske.... 

Av Åsa - 23 maj 2007 14:01

Med stolthet vill jag presentera.....


Fru Blåsippa som har vaknat !


Innan ni skrattar så tänk på att jag bor i norra Norrbotten och snön har nyss försvunnit här...


Tänk att en sån liten blomma kan göra en så glad !


Nu är det bara att titta varje dag, en del annat har också kommit upp men bara grönt ännu.

Av Åsa - 22 maj 2007 19:29

Här kommer en till sockbild.... började enligt mönster och fortsatte med ett eget påhitt ( ungefär som vanligt med andra ord... )


Gillar färgen väldigt mycket, men det vintervita hade kunnat vara i ett tunnare garn, det är genom att exprimentera man lär sej, eller hur... ??


Och jag saknar ju inte garner om jag vill göra ett nytt försök och det kommer jag ju att göra om jag känner mej själv rätt....


Och vi har faktiskt äntligen fått sol.... så himla härligt efter att ha haft regn och rusk länge....

Av Åsa - 20 maj 2007 21:06

Känner mej rätt nöjd med helgen, sockorna är klara och sjalen också.


Vet inte riktigt vad jag nu ska börja med....


Har 2 olika sockar som bara ena är färdig, sen fyller min son år och han ska få ett par sockor, han också.


Har även lovat att virka en sjal till min lillasyster.


Eller ska jag börja på nåt helt annat ??


Funderar en stund till.......

Av Åsa - 16 maj 2007 20:15

Har börjat virka en till sjal med det röda glittergarnet, började på jobbet idag, tänkte att jag tar med nåt enkelt så jag slipper tänka.


Nr 2 av rödsvarta sockan är just nu på koncentrationsstadiet ( vid hälen, den görs ju lite annorlunda än vanlig häl ) så den fick vara hemma.


Jag har fått ta det lite lugnt sista dagarna med stickningen, hade yrsel måndag fm, ganska ordentligt, kunde inte åka till jobbet förrän på em.


Hittade något tänkvärt i en tidning....


Skjut inte upp till i morgon vad du kan ha nöje av idag. 

Av Åsa - 13 maj 2007 19:03

Här kommer en bild på den rödsvarta lilla rackaren, är väl sådär nöjd med den, borde kanske ha kommit på nån roligare fot, men idéerna tröt och de ska ju vara klara snart för att skickas till födelsedagsbarnet.


Jag beundrar ännu mina fina fynd från igår, visade dem för min granne och hon blev också sugen på att fara och köpa.....


Idag har jag inte stickat en enda maska, hemska tanke.... men ikväll till Wallander på TV åker stickorna fram.....

Ovido - Quiz & Flashcards