Alla inlägg under juli 2007

Av Åsa - 29 juli 2007 15:51

Jag har varit utan min nyare dator i många dagar nu..... sitter här och försöker vara tålmodig med min gamla som är från 1999.


Kan varken koppla scanner eller kamera till denna, men det är ju tur att jag i alla fall kommer in på internet och på Tradera, annars hade jag nog klättrat efter väggarna ( tala om internetberoende.... ).


Men sånt är livet, man får ha tålamod ibland.


Håller på vänta på ca 3,5 kg garn i olika kvalite´er, kommer nog till veckan.... enormt fina fynd, jag kunde bara inte låta bli. Handlade i full fart på Tradera, hihi !!


När jag får ordning på min nyare dator ( snart hoppas jag, Dell har lovat en servicekille inom 5 dagar ) så ska jag fota mina fynd så får ni se....


Kram till er alla mina rara stickkompisar !!

Av Åsa - 22 juli 2007 15:29

Kunde inte låta bli de underbara färgerna..... en mataffär sålde ut sina pälsgarner och vem kunde låta dem vara ifred.... ???? inte jag i alla fall....


Denna halsduk var en ren fröjd att sticka när den randade sej i alla regnbågens färger, jag njöt av varje sekund....

Av Åsa - 16 juli 2007 13:51

Så här blir gul-svarta Regia, sockor är påbörjade.... jag blev lite förvånad när ränderna blev så pass breda, ca 3 cm, men det gör inte så mycket.


Vet inte ännu om jag ska göra foten i svart eller om jag ska fortsätta med randigt, jag har stickat 2 st skaft medan jag funderar.


Jobbet börjar idag..... yyyyl..... semestern ett minne blott.....

Av Åsa - 15 juli 2007 18:20

Har fäst några trådar och nu kommer en till sjal på bild.... Den förra har jag nu fått sålt på Tradera och nu provar jag med denna....


Har fått detta garn av en kompis, 100 % akryl, Symfoni heter det.


Färgen gillar jag skarpt !! 

Av Åsa - 12 juli 2007 15:53

Sjal i Tindra som jag gjorde i slutet av juni, den ligger ute på Tradera nu och jag hoppas på köpare....


Ska bara fästa trådar på mina andra sjalar så kommer de på bild också senare.


Och regnet det bara öser ner......

Av Åsa - 11 juli 2007 22:53

Dessa kom med posten idag, jag beställde dem från Kickis Hobbysida.


Finns det nåt mysigare att öppna när posten har kommit än ett brev med garn... ???


Regia ska bli sockor åt min son och Glänsa får ligga till sej innan jag har bestämt mej för vad det ska bli av dem.

Av Åsa - 9 juli 2007 19:58

I morse när jag tittade på min söta lilla femöring så hade den gjort en söt liten blomma till mej, gissa om jag blev glad ?

Av Åsa - 9 juli 2007 19:50

Ojdå.... jag har inte varit här på drygt 2 veckor....


Har hunnit fylla 50 år under den här tiden och fått en gungstol som jag bara älskar !  Den är ljuvlig att sitta och handarbeta i !


Har hunnit med en del sjalar av olika färger både stickad och virkade, bilder kommer.....


I dag var jag in och hälsade på i våran garnaffär, skulle bara titta in för en liten pratstund... ja, ni anar väl hur det gick... ?


2 st underbara nystan Clown klamrade sej fast vid mej så det var bara att låta dem följa med hem.


En som jobbar i garnaffären sa att hon kommer aldrig att glömma mej, hon har inte sett någon annan som är så förälskad i garner som jag är....


Det tyckte jag var ganska underbart !

Kram till er alla glada rara stick o virkkompisar !

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards