Alla inlägg under oktober 2007

Av Åsa - 9 oktober 2007 19:47

Jag hade visst ett mindre hjärnsläpp när jag skrev sist....


Boken jag lånade och blev så till mej över heter ju :

Bonniers stora bok om stickning


Längtar tills jag har den hemma själv, fick bekräftelse på min beställning från Bokus i går.


Sen har jag gjort en till beställning. Har nyss gått med i Skaparglädje hos Damm förlag.

Därifrån väntar jag på Virkade accesoarer.


Kommer nog också snart.... såååå spännande !!!


Jag brukar inte köpa sådana böcker, men blev så himla frestad.


Kram alla stickkompisar !

Av Åsa - 5 oktober 2007 21:41

Var på biblio idag och lånade Bonniers stora bok om handarbete.


Fick supermycket inspiration från den, blev så förtjust så jag beställde den boken från Bokus på en gång !


Vilka idéer det finns i den !!!!


Oftast brukar det vara nån här eller där och då kan jag ta en kopia, men nu var det hur mycket som helst som jag ville ha mönsteridéer från.


Tidigare har jag lånat en bok om pulsvärmare och där fanns också så mycket tjusigt !!


Idag har jag inte stickat eller virkat en enda maska, men jag har varit på garnaffären och handlat 8 nystan Carolina ( akryl ) som ska bli 2 ponchos.


Börjar nog i morgon, längre än så kan jag nog inte hålla mej ( eller kanske redan i kväll... hihi ).....

Av Åsa - 4 oktober 2007 10:43

Hjälp vad tiden går fort..... har haft massor att göra både med handarbete och i mitt hus och skulle behöva dubbelt så många timmar på ett dygn.


Känner mej inte så stressad i alla fall, försöker vila mellan varven.

Då sitter jag och letar inspiration på Tradera bl.a


Hade absolut inte tänkt att jag skulle göra så här långa uppehåll på min blogg, det måste det verkligen bli ändring på.


Har alldeles nyss gjort klart en lite annorlunda sjal som min lillasyster har beställt i våras..... snabb jag är eller hur ?? hihi !


Jag tyckte att hon behöver inte den mitt i sommaren och sen blev det lite jäktigt när jag upptäckte att det var redan oktober och min mamma ska åka ner till henne ikväll....


Sån är jag många gånger tyvärr.... sista minuten... uuuuurrrk !

Kanske nästa nyårslöfte blir --- var inte i sista minuten !


Kram alla mina vänner !

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards