Alla inlägg den 27 januari 2008

Av Åsa - 27 januari 2008 19:10

Julröd i mysiga Tindra !


Bilden ljuger lite, där ser den melerad ut, men det är den inte i verkligheten.


Snart ska den börja sin resa till en av mina rara kompisar.....

Av Åsa - 27 januari 2008 19:00

Här uppe i Norrbotten var det väldigt många som stickade halsdukar av pälsgarn förra vintern.


Jag är ju sån att jag inte vill ha likadant som alla andra så därför blev min halsduk lite annorlunda.


Jag har fått många positiva kommentarer ute på stan och det är jag såklart jätteglad över.


Det svarta i halsduken är i Stardust för att jag skulle få lite effekt i den. Resten är i underbara Tindra.


Den är väl använd, men ser ut precis som när jag gjorde klart den.


En riktig favorit !!!!

Av Åsa - 27 januari 2008 18:49

Jag är med i en rolig klubb !


Stickamera har en sockklubb där man varje månad stickar ett par sockor.


Mina Monkeysockor blev 2 par !


Jag började med de gråa men de såg enormt stora ut tyckte jag så då stickade jag 1 par först i Crazy med stickor nr 3 som passade perfekt ( det melerade blåa garnet ). Då fick jag ändra lite eftersom jag stickade dessa med 48 m i stället för 64 m.

Sen är man ju inte sämre än att man gör ett till försök så jag stickade även klart de gråa också. De är lite för stora för mina fötter, kanske jag ska ge bort dem.....

De är stickade i Strumpegarn med 2½ ans stickor.

Skapa flashcards