Alla inlägg under mars 2008

Av Åsa - 30 mars 2008 19:59

Detta mönster är bara så härligt ! Så roligt att sticka !


Min sons flickvän ska få dem, de åker iväg till Stockholm i morgon !

Av Åsa - 22 mars 2008 15:24

Den här har jag gjort klart för några veckor sen. Ville inte lägga in bild på den förrän jag visste att den hade kommit fram till min dotter eftersom det var en födelsedagspresent.


Hon läser ju här då och då.


Synd att det ska vara så svårt att fota svarta alster, men den ser i alla fall ut så här.

Av Åsa - 17 mars 2008 21:47

Mera halvvantar !


Jättebra att pyssla med framför TVn, man behöver inte tänka, det är bara att sticka på och vips är den färdig ! 

Av Åsa - 17 mars 2008 21:42

I pulsklubben fick vi 2 mönster att välja mellan i mars.


Mina korvmuddar blev så här, jag är fortfarande inne på pärlor som ni ser....


Kunde aldrig tro att det var så roligt att sticka in små pärlor, det kommer jag nog att skapa fler alster med....


Funderar på det andra mönstret men i så fall blir det inga svampar utan nåt annat, vi får se.

Av Åsa - 7 mars 2008 19:48

Här kommer bild på de gosiga nystanen....


Multi Mohair i så läckra färger !


Vad det ska bli av dem vet jag inte ännu, de trivs bra tillsammans med mina andra garner så länge.


Härligt med fredag !


Vi har ca 15 minusgrader nu på kvällen, har haft så vacker vårsol idag ( för det är väl vår när det är mars, eller hur ? )

Av Åsa - 6 mars 2008 22:15

I tisdags var jag på Stickkaféets andra träff !


Det roliga med detta är ju att det inte bara diskuteras stickning, utan en massa andra intressanta saker också !


Jag stickade faktiskt inte hela tiden denna gång, hade börjat på en top i härliga Mega, men det var inte så kul att sticka den så jag gick runt och kände på garnerna i affären en bra stund.


Och så gick det som det brukar gå..... 5 nystan bara klistrade sej fast i mina händer och naturligtvis kunde jag inte motstå dem.... Ska jag vara ärlig så blev jag ju kär i dem och då måste de ju bara få komma hem till mej och mina andra garner.....


Bild kommer på sötnosarna.....


I alla fall, några nya trevliga tjejer tillsammans med de trevliga tjejerna jag träffade förra gången gjorde denna kväll till en bra kväll !


Gott fika och trevligt sällskap, toppen med andra ord !!!


Annars har jag hunnit med ganska många projekt den senaste tiden, bilder kommer på dem också, snart hoppas jag !


Kram till er alla trevliga stickkompisar !!

// Åsa Garngalen


Av Åsa - 1 mars 2008 21:11

Har nyss gjort klart dessa pulsvärmare.


De ska åka till en av mina rara kompisar.....


Svårt att fota i svart, de ser gråsvarta ut, men de är faktiskt svarta !


Modellen är så kul att sticka, lite pillrigt med pärlorna, men det är det värt. Tror att jag kommer att göra fler av denna modell.


Ja.... då var det ny månad, kanske vi börjar få lite vårkänslor här uppe i norr, det kan vara kanonfina dagar under mars, bara att hoppas.....

Skapa flashcards