Alla inlägg under juni 2008

Av Åsa - 14 juni 2008 19:56

En av mina stickade sjalar, ett underbart garn som heter Renoir.

Av Åsa - 14 juni 2008 19:44

Dessa muddar har varit färdiga ett tag, det är bara jag som har varit lat med fotografering.


Mönstren kommer från Stickameras pulsklubb.


Ett par ( de vita ) har jag sålt när vi hyrde ett torgstånd tidigare under dagen. Försäljningen var inte lysande direkt tyvärr, många tittade men sen gick de utan att handla.


Ja då har man provat på det också. Jag tror nog att jag håller mej till Tradera i fortsättningen......


De övriga 2 paren kommer jag att lägga ut där till hösten.


Snart har halva juni försvunnit och vi har knappt haft nåt sommarväder, några dagar i början på månaden var det riktigt varmt, men vi har också hunnit med snö för en vecka sen, den kom efter värmen.....


Så är det att bo i norr... :))

Av Åsa - 5 juni 2008 21:06

Dessa har jag hållit på med ett tag, bara stickat lite då och då och igår blev de färdiga.


Clown är ett jättehärligt garn och jag ska faktiskt behålla dem själv.


Fortfarande underbart väder här uppe i norr !

Av Åsa - 5 juni 2008 21:03

Sockor stickade i Raggsocksgarn ( melerat ) och Raggi ( enfärgat ).


Helt vanlig och enkel modell så de var väldans snabbstickade, började på tisdag och de var klara på onsdag.

Av Åsa - 3 juni 2008 20:05

Oj vad tiden går snabbt och sommaren har kommit till Gällivare. Idag har mina sköldpaddor fått vara ute och äta gräs mm för första gången i år.


De som tror att sköldpaddor är sävliga och går sakta skulle behöva se mina 2, det var full rulle hela tiden. Min ena hade inte ens tid att äta, han bara kutade runt..... men min andra åt lite maskrosblad i alla fall.


Det är så härligt att se dem så pigga och glada !


Man måste ha koll hela tiden annars kan det hända att de försvinner och då skulle jag bli helt förtvivlad.


Snart ska de få vara i sina uteburar och då får jag det lite lugnare, därifrån kan de inte smita. Visserligen kan de gräva sej ut om man inte har grävt ner nätet flera dm så vi har verkligen varit jättenoga för att de inte ska kunna ta sej därifrån.


Nu hoppas vi på en riktig varm och fin sommar så de kan vara ute mycket !

Ovido - Quiz & Flashcards