Alla inlägg under augusti 2012

Av Åsa - 9 augusti 2012 10:45

Mellanraggi 4:e färgen....


 


Av Åsa - 7 augusti 2012 09:46

Andra modeller av tofflor.... och detta broderande som man aldrig blir nöjd med, första inga problem... men andra...... kanske man ska lösa det genom att göra olika motiv och då blir jag garanterad en unik hantverkstant   .... hon som inte kommer ihåg vad hon gjorde på första....


 


Av Åsa - 6 augusti 2012 11:46

Dessa gjorde jag med lite spetsmönster på framsidan, egentligen ska man nog ha enfärgat när man stickar spetsmönster men.... ibland gör jag det för att det ska vara roligare att sticka och på nåt sätt känns det som om det går snabbare och man ser tydligare hur mycket man har kvar när man är på andra sockan. Jag förstår inte alls det många säger..... andra sockan tar en evighet och är så tråkig.... jag tycker nästan tvärtom, kul att börja på en till och den brukar ju bara säga swisch   


 


Av Åsa - 6 augusti 2012 09:15

Ett par till i Mellanraggi, men den färgen blev jag inte alls lika förtjust i, dock blev de finare uppstickade än när man bara tittade på nystanet. Det är lite lurigt vissa gånger, en del nystan ser underbara ut och när man börjar sticka så är man inte alls lika glad och andra gånger tvärtom....


 


Av Åsa - 5 augusti 2012 17:27

Ett annat underbart garn - Mellanraggi från Järbo! Har köpt det i 6 olika färger och det här i gröna nyanser blev jag speciellt förtjust i  . Stickor 3 så man stickar inte dem på en dag..... kanske på tre dagar om man är flitig... 


 


Av Åsa - 4 augusti 2012 14:31

2 par råttor till som ska säljas.....


 

Av Åsa - 2 augusti 2012 11:21

Har stickat ett till gäng råttor som jag ska sälja, dessa 2 par åkte till sin nya ägare igår där jag hoppas att de inte stannar så länge, det är trevliga Rita som ska sälja dem i sin affär   .


 

Av Åsa - 1 augusti 2012 20:05

Detta garn blev jag jätteförtjust i, har köpt det från Centrumboden av jättetrevliga Moniqa och jag tyckte att det passar till baby/barn så då gjorde jag denna   . Stickad och storlek ca 38 - 40 runt om. Väldigt mjukt och gosigt garn som heter Mini Marino.


 

Ovido - Quiz & Flashcards