Direktlänk till inlägg 18 april 2007

att tänka på.....

Av Åsa - 18 april 2007 22:05

Här ska jag dela med mej.... tänkvärda ord som jag fick från bokklubben Livsenergi


10 sätt att leva ett lyckligt liv


1. Acceptera det som är


Den första orsaken till att vi är olyckliga är att vi vill att livet ska vara något det inte är.


2. Önska dig det du har


Den andra orsaken till att vi är olyckliga är att vi önskar sådant som vi inte har.


3. Var ärlig mot dig själv


Den tredje orsaken till att vi är olyckliga är att vi inte kommunicerar ärligt med oss själva.


4. Granska dina berättelser


Den fjärde orsaken till att vi är olyckliga är de skrämmande berättelser om livet och världen vi berättar för oss själva.


5. Ta hand om ditt


Den femte orsaken till att vi är olyckliga är att vi blandar oss i andra människors liv.


6. Följ din dröm och acceptera konsekvenserna


Den sjätte orsaken till att vi är olyckliga är att vi inte gör det vi vill för att vi tror att andra skulle ogilla det.


7. Gör det som är rätt och acceptera konsekvenserna


Den sjunde orsaken till att vi är olyckliga är att vi inte gör det som är rätt för att vi är rädda för konsekvenserna.


8. Förhåll dig till det du har framför ögonen och glöm resten


Den åttonde orsaken till att vi är olyckliga är att vi skuggboxas med illusioner i stället för att förhålla oss till den verklighet vi har framför ögonen.


9. Lär dig vad som är vad


Den nionde orsaken till att vi är olyckliga är att vi söker absolut tillfredsställelse i relativa upplevelser.


10. Lär dig att se bortom det obeständiga


Den tionde orsaken till att vi är olyckliga är att vi tror att vi blir till ingenting.  

 
 
Ingen bild

Eva S

19 april 2007 08:09

Tänkvärda rader det där du. Faktiskt precis vad jag behövde. Ibland måste man bara tänka efter.
Tack. Lev väl o må bra

 
Ingen bild

Marie

19 april 2007 08:24

Så sant, så sant!
Ha en bra dag!
Kram Marie

 
Freja

Freja

19 april 2007 22:21

Tankevärda ord!

Ha det fint.

http://blogg.aftonbladet.se/4940

 
Ingen bild

Ungen igen... Igen...

22 april 2007 18:56

Vet du vad? Det där stämde ju till punkt och pricka! Fast de glömde det att man ska se positivt pa allt, även om det är svart.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 12 november 2019 22:08


 

Av Åsa - 12 november 2019 21:51

Lite har blivit gjort i alla fall.....    

Av Åsa - 31 maj 2019 13:00

    Hej igen! Nu är det jättelänge sen jag har varit här, vet inte vad jag ska ha för ursäkt.... Häromdagen så kom jag plötsligt ihåg att jag ju faktiskt hade en blogg och så gick jag in och kollade på den. Himmel så många inlägg jag hade gl...

Av Åsa - 30 december 2014 19:32


Raggi...... ja jag behöver väl inte säga något mer....... roligt med denna färg     ...

Av Åsa - 30 december 2014 19:27


Mössor gör jag inte så ofta, men den här var ju lite annorlunda så då var jag tvungen att prova    Lowisa är ju också ett garn jag gillar skarpt!     ...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18 19
20
21 22
23 24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards